Heavily Restored

Öppnade en utställning igår, Heavily Restored på galleri KG 52, skräpslöjdsprojekt tillsammans med Kollektivet Livet, Anders Markus, Johan Wattberg och Gustaf von Arbin. Blev riktigt lyckat, sprejdoften låg tät två timmar före vernissage men som genom ett mirakel blev utställningen klar i tid.  Vi visar möbler, lampor och muraler.  Grundmaterialet hämtades från mitt lager  i övrigt glas, tyg, lack, grog, penna, silvertejp och massor av sprejfärg. 
  
Jag har länge velat göra något som kan agera motkraft mot Knutte och resten av Antikrundans tjatiga renovera inte, måla aldrig, spara i originalskick, ja ni kan resonemanget. Missförstå mig rätt, många föremål förtjänar att bevaras. Problemet är att människor i allmänhet inte har förmågan att skilja det som tydligen bör slutförvaras på vinden från det som passar bättre som material till en ny möbel, ommålat eller kanske bara uppfräschat men åtminstone använt. 
Vi tog ju i lite men det blir både roligare och bättre så, sväng förbi i helgen är mitt tips.


[KG 52] kammakargatan 52 
www.kg52.se

Kommentarer
Postat av: Gila

Tipsar om utställningen "Ser du löven för alla träd" på Liljevalchs. Mycket återbruk. Vernissage imorgon 6 juni och utställningen pågår till 2 september. Utställningen består av 2 000 löv som bildar en ovanligt artrik skog.Mina elever deltar med ett egenhändigt gjort löv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback