Heavily restored på KG52

image33
Lampbord, Robert Bendrik, heavily restored 2005.


Jag ska äntligen ta tag i mitt skräpslöjdande, har länge gått och närt en idé om att bygga möbler av gamla designmöbler och skrot, heavily restored tänkte jag kalla projektet. Vi producerar alldeles för mycket skräp, på det här sättet återvinner man och producerar samtidigt. Dessutom är kvalitén bättre bland skräpet, IKEA har inte en chans mot 30-talets semiindustriella produktion, allt som behövs är lite pimpning.


Jag har lyckats övertala Kollektivet livet att delta, vi har några grejer färdiga sedan tidigare och skissandet har börjat i stor stil. Livet charkade en fin funkisbyrå och byggde om till skoförvaring härom veckan och jag har gjort en bar och ett lampbord. Verkar som att det blir en utställning på KG52 i november, roligt.  Än så länge är det jag och kollektivet livet som kör det kanske trillar in ytterligare konstnären vad det lider.


Frun kom hem med Sharon Dyalls nya skiva, hon fick den på release-spelningen på Berns, trist att man missade den. Sjukt bra skiva, jazz versioner på grymma rock och pop-klassiker finns säkert att ta hem från iTunes. Gört.

www.kollektivetlivet.se/
www.dyall.nu


Kommentarer
Postat av: Georg

nu händer det....

kom förbi nya lokalen.. fritz corner.. st eriksgatan 85

2008-05-13 @ 00:37:51
Postat av: manna

fruktansvärt läckert

är det en lampskärmsstomme? eller underredet till gammal snurrpall?

2008-08-27 @ 19:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback