Mando, Plaza och auktioner


image28
Napoleon vid Nilen, Thore Ahlsén, NK senare Gärsnäs. Diamondchair, Harry Bertoia, Knoll.

Nya numret av Plaza är ute, jag har skrivit en artikel om modernismens kvinnor, köp den. Ha lite överseende med texten om Estrid Ericsson, den blev ganska brutalt redigerad. Snyggt i övrigt tycker jag, funderar på att fortsätta med Sampe, Larsson och Rosén, designhistoria med bara kvinnor, oklart om Plaza skulle vara intresserade, vi får se.
www.plaza.se


Björn Dixgård ska turnera  Mando Diaos nya skiva ensam och akustiskt, fick den häromdan, helt grym. Delar av bandet vill vara pappalediga så sättningen blir Björn på sång och gitarr, trumpet, kongas och olika gästartister. Jag ska göra scenografin och spela mungiga på delar av turnén, skissen är Diamondchair, Napoleon vid Nilen och något nytt av David Taylor. www.mandodiao.com


De moderna kvalitets auktionerna öppnar till helgen, jag och pappa ska gå på handlarlunchen hos verket idag, blir trevligt. Ett generellt råd är att se visningen en vardag vid tio-tiden, brukar vara ganska trångt under helgerna. www.auktionsverket.se, www.bukowskis.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback