Vodkabar

Håller på och renoverar ett litet finskt barskåp från trettiotalet just nu, blir väldigt fint. Det stod som uppsats på ett riktigt stort matsalsbord från början, bordet hamnade i New York och skåpet blev kvar. Hur coolt är det att ha en vodkabar i änden på matsalsbordet förresten, jag är ganska säker på att det är just till vodka den använts, rent ryskt.  

Skåpet var i ett sorgligt skick när jag tog hand om det, nu är det rengjort, polerat och toppen har fått en tennskiva, skitsnyggt. Tenn är ett helt underbart material. Man pratar om bildörrar med rätt ljud men prova att ställa ner ett glas på en tennskiva och känn på det lyxiga ljudet, för att inte tala om lystern och att det åldras med sådan grace.  

Skåpet kommer att bli uppsats på en sekretär av Björn Trädgårdh och visas på min utställning nu i februari, kompaktboende tänkte jag kalla kompositionen. Om man vill uppleva en vodkabar redan nu finns ju alltid Naglo mittemot Operan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ang Naglo Vodkabar: Gå inte dit, om du inte är man förståss.. Har aldrig blivit så dåligt behandlad som där i hela mitt uteliv. Någon form av chefsbartender behandlar oss kunder som skit rent ut sagt. Det är jag tydligen inte ensam om:
http://annaskaos.blogspot.com/2007/05/schlagernrd.html
Gå dit på egen risk, och ha inga synpunkter i baren, då kan du bli utslängd!

2007-05-28 @ 14:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback