Promenadtips

Promenadtips
Fåtölj, Tove och Edward Kindt-Larsen
Napoleon vid Nilen, Thore Ahlsén
Serveringsvagn, Josef Frank


Om ni har tänkt er en promenad upp mot mosebacke under helgen har jag ett skönt tips. Kolla de gigantiska koppardörrarna i kvarteret Björns trädgård, precis bakom moskén. Jag minns inte konstnärens namn men reliefen är sprängd in i plåten, seriös sponsring från nitro nobel när de blev till tydligen, häftig teknik och imponerande resultat. Östgötagatan 14 är adressen. När ni ändå är i kvarteret kan ni titta in hos min kompis Folke som har butiken Bo! på östgötagatan lite längre upp i backen. Perfekt blandning av 1900-tals design och etnografika, härlig atmosfär, värt ett besök.  

Kommentarer
Postat av: Grodis

Vilka jättefina möbler, helt i min smak! Och vet du... jag tror vi har en sån där tevagn?! Kan det verkligen vara så.. en Josef Frank pryl?! Lite skillnad är det dock, och det är att den har rundade hörn om jag inte minns fel. Vi har även två fåtöljer som jag inte vet vilket årtal de är ifrån eller vilken designer som gjort dem, men de hade jag tänkt att klä om, för den mörkgröna färgen passar inte riktigt in i vårt hem... ;-) Kanske kan ta kort på dem och försöka lägga in i min blogg så kan du få se? Vore kul att veta om de är "kända"..?

Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback