Kalas på Republik

Vaknade imorse och uppmärksammade skräckslaget att tungan kändes som en raggsocka, halsen som en öken och andedräkten hade kunnat döda en babian på flera hundra meters avstånd. Riktigt trött och svag med andra ord, blir en del vätska, salt och fett till lunch skulle jag tro.


Hade födelsedagskalas på Republik igår, middag med familjen och barhäng resten av kvällen, Tomas, Jonte och Sonja spelade skivor på ett alldeles underbart sätt.
Oj vilket trevligt kalas det blev, jag firade tillsammans med Björn som faktiskt fyllde igår och Emma som fyllde i förra veckan, väldigt trevligt. Det blev en skön blandning av glada människor, roligt när ens vänners vänner gillar ens vänner.


Maten på Republik är fantastisk föresten, ni måste prova. Miljön är avspänd men lagom elegant, baren känns otvungen och snygg men det var maten som imponerade mest. Verkligt bra kök, min kalventrecote med tomatsallad var bland det bästa jag ätit i år och de andra verkade mer än nöjda, världsklass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback