Antikmässan

Var ute i Älvsjö och snyggade till några möbler inför Antikmässan. De öppnar imorgon, ser ut lite som det brukar men är väl värt ett besök. Jag vet vad jag inte skulle köpa för trehundra tusen men det fanns en hel del fina saker också. Kolla in Yngve Ekström-skåpet hos Deco Design, Håkan har en förmåga att hitta otroligt sköna möbler. Sen visar Bacchus ett satsbord från Svenskt Tenn, lite i yxigaste laget för min smak men högklassigt lite akademiskt objekt, sannolikt av Björn Trädgårdh tidigt 30-tal.Men en av de fetaste soffor jag sett står hos Zimmerdahl, Bruno Mathsson etikettmärkt 1941 i originaltyg, grymt snygg www.antikmassan.se , www.zimmerdahl.se, www.decodesignshop.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback