Skralt på verket

Kände mig tvungen att gå på Auktionsverkets första stadsauktion för säsongen, lite som första dan efter sommarlovet. Promenerade i riktning östermalmstorg och kom förbi plan ett på Birger Jarlsgatan, känns lite usual suspects därinne. Skulle tjäna på en ny inköpschef helt säkert, de hade det verkligen i de gamla lokalerna, vi får se under hösten.

Tog ettans buss över gärdet, värdig sightseing. En riktig rundtur i folkhemmets tidigaste år, ett av europas bästa funkisområden för övrigt. ta med en vän på ettan någon gång så kommer ni att fatta vad jag menar.

Alla missbruk har sin kö, alkisarna har sin utanför systemet tio i nio måndag morgon, vi har kön i trappan till auktionsverkets första stadsauktion för säsongen. Kön två minuter i elva ute på verket är minst lika svettig som den utanför systemet. Jag såg några grejer till vänner, några till jobbet, i övrigt var det ganska skralt.

Kolla den coola tvåsitsen av Bruno Mathsson i läskig gul färg från 1974. Lågt utrop och måttligt handlarintresse, kan bli ett fynd på lite längre sikt. 
En annan skön ensemble var fyra snygga röda Magistretti-stolar jag skulle ha köpt om det varit sex men nu är det 2+2 och inte riktigt lika klockrent. Tänk er att blanda dessa fyra med fyra i den sjuka skogsgröna färgen man ibland ser den i, skulle bli grymt sjuttiotalat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback