Stölder utan straff

Har ni tänkt på det här med tändare, plötsligt tänder man en av sina extra goda cigaretter med en michellintändare, var kom den ifrån? Varken jag eller någon närstående har någon relation till däckfirmor överhuvudtaget, märkligt.


Åt middag med frun på Capital häromdan och tog upp ämnet, tydligen samma grej med hårsnoddar, lite intimt tycker jag, men det är tydligen helt socialt accepterat att stjäla snoddar. Själv snor jag som sagt tändare. Vi listade snoddar, pennor, tändare, tändstickor och några långsökta som grejer det är helt ok att förse sig med utan att be om lov. Är det gratis som gör det, jag menar det går att få reklamvarianter av allt utom snoddar men de är nästan gratis.

Ibland går det till överdrift, en av mina bästa vänner som gudskelov slutat röka sedan några år, var helt notorisk på att sno tändare han kunde ha sju åtta stycken på sig efter en helkväll, sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback