Sigurd Lewerentz, eller inte

Jag hittade en fin stol hos en av mina handlare före jul. Sannolikt tillverkad hos Gemla, som hade verkligt kvalificerad böjträproduktion under förra seklet. Formspråket känns som stolarna Lewerentz ritade för Riksförsäkringsverket, den här är lättare och mer gracil men i övrigt helt rätt i känslan, den skulle kunna vara besöksstolen till samma kontorsinredning. Originalfärgen som skrapas fram under tre lager ommålningar har en lovande varm orange ton, den kommer att bli så fin, inte helt komplett originalfärg men nästan. Skulle vara roligt om det visade sig att det är en Lewerentz.  http://sv.wikipedia.org/wiki/Sigurd_Lewerentz


Kommentarer
Postat av: Emma

karaste robert. jag hoppas ocksa att det ar en lewerentz. verkligen. for de var ju sa bra pa bojtrasproduktion...
har i malaysia, finns bambutra, palmtrad och gummitrad. vi bor mitt i regnskog och jag blev sjukt glad over ditt sms. igar var vi pa nattmarknad i ons storsta stad som heter Kuah och kopte ringar for 2kr styck i en vacker silvrig metall. ett kap helt enkelt.
jag har nu druckit en margarita gjord pa sake och undviker att jobbsurfa, vi hor tonerna fran coverbandet fran den magiskt snygga lobbyn in hit till biznizcentret. ganska mysigt faktiskt.
puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback