Patina

Var på Fläskkvartettens releasespelning på Debaser igår, det bästa jag sett på mycket länge. Freddie Wadling var en av gästartisterna, den rösten är helt otrolig, vilken känsla. Kom att tänka på patina, det är lite samma sak, det finns en själ i det inte helt perfekta. Att en möbel åldrats och visar spår av tiden gör den så öändligt mycket intressantare. Det finns något platt och historielöst i det nya, välpolerade och perfekta. Vår tid är helt fixerad vid, nytt, ungt och rynkfritt. När man hör Freddie och Fläskkvartteten blir det så uppenbart att det finns andra värden.

Kommentarer
Postat av: Pia R B

Har nog inte funderat en bråkdel så mycket som du på detta. Och jag kan inte mycket om möbler. Men jag skrev så här för några månader sedan:
Jag tycker att patina och naturligt slitna föremål är vackert. När tidens tand har format. Kastar man bort det är det irreversibelt. Rimmade rätt väl med din senaste postning.
Intressant blogg för övrigt!

Postat av: Kärleken

Ditt engagemang är bara helt ljuvligt. Blir på nytt påmind om vad härlig du är med din osvikliga känsla, totala hängivenhet och energi. Tur att man fick gifta sig med dig, du gör mig stolt! S

2007-02-01 @ 00:12:41
Postat av: Annica

appropå din blogg så eftersökte jag lite och efter lite letande hittade jag flera rekommenderade siter att läsa på, www.inplanet.se www.livkompagniet.se www.compriser.se



// Annica

2008-12-10 @ 16:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback