Biblioteksdrömmar, plast och Bohlin

Min tilltro till SMHI har verkligen fått sig en knäck den här sommaren men blir det verkligen dåligt väder är det visning nästan överallt imorgon.

Lilla Bukowskis har som vanligt lite för mycket antikt för min smak men de visar ett maffigt biblioteksbord i skönt tjugotal. Jag sörjer verkligen att jag inte har råd med ett riktigt bibliotek med kvadratmeterpriserna som råder i stan, den som är mer lyckligt lottad med utrymmet kan få ett riktigt fett bord till sitt. www.lillabukowskis.com


Jonas Bohlin fortsätter att sälja ut hos Auktionsverket, en del saker är både prisvärda och riktigt roliga att se. Med tanke på vad Slottsbacken och Concrete brukar kosta på kvalitetsauktionerna borde det gå att hitta en och annan framtida auktionsvinnare i frihamnen. www.auktionsverket.se/stadsauktion/


Metropol på Sveavägen har kört mer eller mindre lyckade temaauktioner under flera år

nu har turen äntligen kommit till den hundraårsjubilerande plasten. Kanske inte riktigt så omfattande urval som man hade önskat men väl värt en söndagspromenad. www.metropol.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback